joi, 21 aprilie 2011

Criza... spirituala


Si pentru ca imi plac traditiile culturale, ar fi culmea sa nu urmez tocmai traditia noastra romaneasca, nu? Asa ca astazi dimineata m-am trezit devreme sa rezolv o problema...spirituala, si am plecat la biserica sa ma spovedesc si impartasesc (sau invers?) iar in timp ce ma "spalam de pacate", a venit parintele cu geniala idee, ca de fapt nu exista criza economica/financiara cum vrei noi sa o numim. De fapt conducerile se afla intr-o criza...spirituala, pentru ca nu stiu cui sa ceara ajutor nenorocitele, in schimb il cer de unde nu trebuie... si raman tot mai tare fara bani, intelegeti? Trebuie sa recunosc ca are o perspectiva interesanta parintele, nu ma gandisem niciodata la criza in felul acesta.
Si pentru ca sunt la capitolul biserica, iata aici un lucru care nu imi place in mod deosebit si care m-a facut de ceva ani incoace sa evit usor usor biserica. A nu se intelege ca sunt atee, ba din contra, cred tare, dar nu inseamna ca trebuie sa ma duc sa pup toate tablourile si sa asist la fiecare slujba posibila. Oricum revenind, ceea ce nu imi place la biserica e faptul ca toti, dar absolut toti oamenii lasa BANI.
Zi noapte, luni, miercuri, duminica, e un prost obicei, pe care "enoriasii" il duc mai departe, si care am observat, de-a lungul timpului, ca se extinde din punct de vedere al serviciilor bisericesti pe care le rasplatim.
Vine popa acasa de anu nou sa sfinteasca, bagam bani in buzunar (bleax)
Vine popa sa faca slujba la mort, ca deh murim fir-ar sa fie, ii bagam bani in buzunar (pfiu)
Mergem la biserica sa ne inchinam si sa multumim sau sa cerem una alta, bagam bani in cutiutza (ooff)
Insa cel mai tare imi displace faptul ca mergem si noi de sarbatori sa ne spovedim, sa povestim ce rahaturi am facut sa ni se "spele", si cand sa iesi de sub "poala popii", pac lasi bani pe masuta alaturata.... (la naiba) Deci asta NU, nu suport si nu am sa fac niciodata.
Dragi oameni care cititi si care nu cititi asta (hmmm, dar cum va ajunge mesajul la aia), nu va mai lasati resursele financiare in biserici, ca au popii bani sa renoveze bisericile chiar daca nu lasam noi zilnic hartii verzi sau rosiatice in cutiutele din lacasul sfant. Nu va fie rusine sa iesiti din biserica fara sa lasati bani, ca doamne doamne nu se supara pe voi =)
Am zis!
Doamne ajuta!

4 comentarii:

Anonim spunea...

esti rautacioasa :P, cred ca tine de fiecare daca vrea sa ajute sau nu.. iar daca nimeni nu ar ajuta, atunci nici preotii nu ar avea cu ce sa faca ceva. Intereseaza-te cat este salariu unui preot ;)

Calin spunea...

si eu vad la fel faza cu bani; mi se pare un pic aiurea sa dai bani ("mita") pentru orice serviciu; da, platesti din cand in cand, dar imaginea cu popa care primeste banii in buzunar mi se pare penibila, chiar daca foarte des intalnita in realitate;
fain articolul

salahhe spunea...

Să nu te arăţi în faţa Domnului cu mâinile goale, că toate jertfele sunt din porunca legii.
Cu ochi buni slăveşte pe Domnul şi să nu împuţinezi pârga mâinilor tale.
Totdeauna când dai, fii cu faţă voioasă şi cu bucurie sfinţeşte zeciuiala.
Ecleziastul 35:5,8,9

Pai ori suntem crestini, ori nu mai suntem!

salahhe spunea...

Cat despre criza bisericii, aia e de mult la ei. Doar se stie ca afacerile subterane infloresc in momenet de criza. Pai scuze, dar daca tu ai fi biserica, nu ai baga textul cu "Daca nu aveti bani, dati-ne noua din cat de putin aveti acolo si noi ne rugam sa va dea Domnul cati bani aveti nevoie"? Si ca "v-ati indepartat de credinta si de aia va merge rau. Ia apropiati-va si dati-ne noua bani, sa vedeti ce bine o sa va mearga." He, he! ca doar a celor slabi cu duhul e promisa imapratia cerurilor, nu a celor care gandesc.