marți, 13 aprilie 2010

30. Taj Mahal

Una dintre minunatiile lumii, Taj Mahal - cea mai mare atractie a Indiei - este ceva de neinchipuit. Pozele fac din monument ceva extrem de frumos, insa cand il privesti pe viu este ceva fabulos. Iar ideea ca a fost construit ca simbol al iubirii il face si mai admirat.
Turul din Agra l-am facut singura, cu urmatorul traseu Gara-Taj Mahal-Agra Fort-Gara, cu o mica oprire intr-un magazin unde se vindeau bucati ornamentale de marmura exact ca cele din care erau construite Taj Mahalul. O zi intreaga de mers in soare, in vreo 35 de grade, insa cu privelisti de neuitat. Intrarea la Taj Mahal costa 750 Rs=15 dolari pentru straini si aprox 5 dolari pentru indieni. Agra Fort a fost ceva mai ieftina, 5 dolari pentru straini. Agra, un orasel mic la aprox 200 km de Delhi este impanzit de turisti mai mereu, fiind cunoscut all over the world ca fiind locul care gazduieste Tajul.
Cand am ajuns in gradinile palatului m-au cuprins emotiile doar la gandul ca am ajuns pana acolo si am sa privesc un lucru atat de frumos cu o istorie extraordinara. M-am invartit printre minunatele constructii care inconjoara Tajul cam vreo 2 ore, dupa care m-am indreptat spre o alta minunatie locala pe un deal din Agra, respectiv Agra Fort. O fortareata rorise (asemanatoare cu Red Forst din Delhi) formata din diverse palate, podiumuri de ceremonii, moschee si turnulete, fiecare cu istoria si amintirile sale. Dupa alte 2-3 ore am ajuns printre niste ruine aproape de iesire pe care mi-am dat seama ca le-am omis. Si mai mare mi-a fost bucuria cand ajunsa la locul respectiv am descoperit o familie/2/3 de maimute, care se bucura de libertatea de a locui in fortareata rosie din Agra. Erau doar vreo 3-4 turisti care le priveau si le aruncau banane sau sticle de apa (maimutele se repezeau la tine daca fosneai absolut orice si sareau sa iti fure ce aveai in mana) Le-am admirat limbajul si libertatea dupa care m-am indreptat spre gara, incantata de minunatiile pe care am avut onoarea sa le vad.
Agra-Taj Mahal










Agra_Agra Fort













Niciun comentariu: