marți, 22 martie 2011

Nu e banc...


Un irakian, un tibetan, un camerunez si un afgan se intalnesc intr-o librarie. La un moment dat apar o ziaristă şi un psihoterapeut. Ziarista spune: “Este …”

De fapt NU E BANC, e un eveniment care a avut loc in seara asta in Libraria Carturesti din Timisoara, la care am participat curioasa (nebuna fiind dupa multiculturalitate) si despre care m-am decis sa scriu.

Totul a inceput putin dupa orele 19.00, si s-a intamplat aproape asa cum scrie la inceput, doar ca erau prezenti 2 irakieni, 2 camerunezi, 2 afgani si un tibetan. Subiectul discutiilor? Existenta lor pe taramul romanesc.

Am aflat in seara aceasta ca exista oameni in Timisoara, in Romania, care traiesc cu 3,5 lei pe zi, am aflat ca in Timisoara locuiesc niste straini care au venit manati de situatia mai mult sau mai putin cruda din tara loc, in cautarea unui loc mai bun. Nu isi doreau sa ajunga neaparat in Romania, dar cand au trecut pe aici, au decis sa se opreasca. De ce? intreba publicul curios... Pentru comunitate. Pentru ca se simt bine aici, pentru ca le plac oamenii, pentru ca suntem un popor deschis care nu i-a discriminat din cauza religiei sau a culorii pielii, pentru ca..pentru ca...pentru ca... Strainii povesteau o situatie de film, in opinie personala, cum traiesc in centrul pentru refugiati din Timisoara, cum li se asigura cazare, activitati zilnice, ore de limba romana, si....ATENTIE...3,5 lei pe zi pentru uz personal, din partea Ministerului de Externe (sprijinit de UE desigur) Curioasa fiind de cum poate supravietui un om, timp de un an de zile, cu 3,5 lei pe zi, camerunezul mi-a raspuns ca el impreuna cu ai sai colegi de camera, pun banii de zi cu zi impreuna si isi cumpara mancare, din care consuma TOTI...IMPREUNA. Si nu sunt din aceeasi tara. Pai frate mi-a bufnit o lacrima instant cand l-am auzit, si mi-am zis ca asta da comunitate.

Scopul evenimentului, pe langa acela de a aduce informatia despre un astfel de centru in Timisoara, de care probabil foarte multi nu stiu, a fost sa se adune o mini biblioteca in centrul de imigranti (ma gandesc ca asta e), astfel ca de dimineata pana acum 2 ore in Carturesti s-a adunat un cos plin de carti in engleza, franceza, poate chiar araba, pentru imigrantii din Timisoara.

Dar totusi, cum sa traiesti cu 3,5 lei pe zi?????

2 comentarii:

cristina spunea...

E trist... DAR gandeste-te .. pensionarilor care au 300 de lei pensia si platesc apa, gaz, curent, etc... cat le mai ramane pe luna ”pentru uz personal”?? Sau chiar celor angajati pe 600 de lei pe luna? Nu cu mult mai mult de 3,5 lei pe luna...

Papillon spunea...

Si cu siguranta lista nu se opreste aici...