joi, 11 martie 2010

25. Goa - part I

Taramul de vis-Goa.
Greu negreu, dar sa fiu in India de atata vreme si sa nu vad macar Goa, ar fi fost prea de tot.
In compania unei rusoaice, unguroaice si uncrainience, m-am avantat spre plajele fermecatoare din E Indiei. Fetele sunt si au venit din Delhi, deci once again calatoria mea cu trenul a fost doar in compania...indienilor. Am luat trenul din Nagpur spre Mumbai, circa 800 km, iar din Mumbai spre Goa a mers in acelasi tren cu ele dar clasa diferita, adica tot singura, inca vreo 700-800 km. Dupa niste simple calcule e clar ca intreaga calatorie dus-intors a fost de aprox. 3000 km......CU TRENUl. Noroc ca toate trenurile au paturi, deci am cam dormit tot timpul.

Trenurile din India au ca peste tot diverse clase, incepand cu 'second class'-un fel de personal unde stai pe scaun, pana la 'AC I Tier'-un fel de clasa I dar cu paturi cu asternut, perne, paturi masa in tren, aer cond. etc. Varianta de dormit a clasei a doua se cheama 'sleeper' si e extrem de ieftina intr-o companie nu foarte sigura si placuta; pe o distanta de 700 km cam 6 dolari. Intre aceste clase exista desigur preturi medii, pt. AC II Tier si AC III Tier. Cel recomandat pt foreigners e de regula AC III Tier, e oarecum accesibil-20 dolari, comfortabil, curat cat de cat in comparatie cu altele si compania e buna. Insa in aceasta calatorie mi-am fortat limitele, in sensul in care am decis sa merg singura la clasa sleeper... chiar la intoarcerea din Goa.

Trecand inapoi la excursia in sine, ajunse cu bine in cel mai mic stat al Indiei, Goa s-a dovedit a fi o splendoare nu altceva. Desigur nu spune nimeni ca nu ai sa dai de indieni care vor sa scoata cati mai multi dolari de la tine sau sa te intrebe toata istoria familiei, de unde esti, cat stai, unde stai, de ce stai si alte cele. Insa plajele sunt pline de staini, cei mai multi am inteles rusi si britanici desigur.

Cazarea...ceva de vis...la un pret de NUMAI 5 DOlARI pe noapte, am stat intr-o casa de oaspeti mai ceva ca in statiunile europene, intr-o statiune din N Goa numita Anjuna. De la plasma si frigider pana la decoratiunile interioare si o baie de toata frumusetea, locatia s-a dovedit a fi alegerea perfecta. Curat, frumos, placut si mai ales linistit, la doar 8 minute de plaja...mers pe jos.



rusian worm who became a buterfly ... in hamacul din fata camerei ;p

To be continued...

Un comentariu:

Imperator spunea...

Si mie Goa mi s-a parut un paradis... :) Nu am stat in Anjuna, ci in Sinquerim, e drept m-am spart in figuri, am stat relativ scump, dar de... le mai face omu'