duminică, 26 septembrie 2010

A meritat?

Am stat 5 ore cu curu' in sus, cu nasu' in mirosuri care mai de care, cu papucii in ultimele mizerii, ca sa adunam gunoaie. Am facut o fapta buna pentru noi si pentru comunitatea in care traim. Dar trebuie sa recunoastem (cu voce mai tare sau mai inceata) ca cel putin O DATA ne-am intrebat fiecare, merita sa fac asta?

Romanul nu pastreaza curatenie: el face mizerie, eu adun - pai cu ce ne ajuta asta, ca el oricum arunca din nou dupa ce termin eu; fiecare trebuie sa adune in ograda lui, de ce sa adun la altii; si altele de acest fel.


Am sa va spun de ce cred eu si multi multi altii cu care am dezbatut problema, ca Let's do it Romania A MERITAT. Se doresc actiuni care sa lucreze la mentalitatea omului si se discuta cum ca Let's do it nu e o astfel de actiune, ci una de moment, care oricum nu ii va impiedica pe cei care aruncau gunoaie sa nu o faca in continuare. Ei bine poate ca pentru oamenii de 50 de ani o astfel de actiune nu va produce mari schimbari (desi pana si aici e discutabila treaba), dar iata unde a avut impact LDIR-ul. Copiii! Da, copiii (implicati in curatenie) au invatat dupa munca depusa ca NU e bine sa arunci pe jos si au ajuns la consensul ca ei nu au sa arunce gunoaie pe jos, ba mai mult decat atat ca vor face mai des curatenie in mediul lor (incepand cu scoala) Si uite asa putem spune cu mandrie ca tinerii de peste 10 ani (desigur unii dintre ei) nu vor arunca mizeriile pe jos si vor fi predispusi spre astfel de initiative si actiuni.

Acum va intreb pe voi, decat sa fi stat degeaba si sa nu fi facut nimic de acest fel, nu a fost mai bine ca am reusit sa producem o schimbare in mintile proaspete ale copiilor, care la randul lor vor transmite mesajul mai departe cand va fi cazul? Nu e mai bine ca am adus un plus de grija fata de mediu in gandurile a cel putin 2000 de tineri, decat sa fi stat si sa ne fi uitat la televizor cum se cearta Basescu si Politia Romana? Eu consider ca a fost foarte eficienta Curatenia Nationala, decat orice alta actiune/manifestare/protest la momentul actual, care oricum nu aduc nici o schimbare. Pe langa asta am plecat TOTI de la locul curatat cu un sentiment de implinire ca am ajutat, impreuna cu alte zeci de mii de oameni din toata Romania, la o tara mai curata, mai frumoasa si mai sanatoasa (va dati seama ce plangea bietul pamant acoperit cu toate gunoaiele alea....)

Acum? Asteptam continuarea curateniei, ca din discutiile purtate am inteles ca multi nu au reusit sa termine zona, deci avem ce continua... Cine se mai baga?

(multumesc de pareri lui Ovi Belu, Cristinele Popescu si Petre, Oana Baghina si diversi cu care am vb despre asta)

3 comentarii:

Maria spunea...

Da, cu siguranta a meritat. Daca vrem sa ne comparam cu destinatiile turistice pe care le alegem noi, romanii, trebuie sa depunem eforturi pentru a ajuns la nivelul acestora. Asta a fost un astfel de efort si cred ca se vor vedea efectele in viitor.

Papillon spunea...

Asa ma gandeam si eu. Doar ca unii nu vad decat efectele pe termen scurt, si anume ca unele mentalitati nu au fost schimbate. Dar pe termen lung inseamna mult o altfel de actiune.
Am zis :)

col(r)precup florin spunea...

din intimplare am dat peste materialele inteleg pregatite de tine..foarte placut pentru aceste zile de toamna...absolut ..cenusii pentru noi romanii...sincer ai un suflet tinar..si mai ai si talent..e bine ca mai exista astfel de persoane care ne fac sa uitam de necazurile cotidiene..felicitari..sper sa iti ramana sufletul ..cat mai mult timp ..tot asa..la fel si disponibilitatea pentru a-i face fericiti pe ceilalti..ma bucur sa iti cunosc optiunile..si caracterul..din greseala am facut un comentariu-nu,comentariul e..greseala evident- si l-am pus pe facebook..din neatentie..a fost postat ..pe adresa mea..daca vrei sa il citesti formezi floryin_5@yahoo.com..felicitari ,toate cele bune,cu stima,col.(r)precup florin