miercuri, 21 octombrie 2009

5. Diwali - Indian Festival

O sarbatoare minunata in cultura hindi, unde oamenii sarbatoresc binele, lumina, infrangerea raului. Diwali-Festivalul Luminii. Cand iesi pe strada arata exact ca si Craciunul crestin, plin de beculete si ornamente luminoase pe strazi, pe casele oamenilor, la balcoane, pe copacii din fata casei, la geamuri and so on. M-am simtit ca de Craciun doar ca lipsea frigul cu zapada si Mos Craciun desigur. Strazile sunt pline de negustori care vand statuete cu zei, fructe, lumini, suporturi ceramice in care se pun uleiuri parfumate si se ard si niste prafuri colorate care se aranjeaza in diverse forme pe asfalt in fata casei sau chiar in interior. Formatiunile se numesc "ringola", arata minunat si semnifica BINE, persoanele le pun in interior sau in fata casei pentru ca aduc noroc.






Ce am facut de Diwali? Pai ne-am simtit bine, am cantat, dansat, am vazut artificii si am asurzit de la miile de pocnitori care afumau strazile, am mancat desigur bunatati si ne-am prostit.








In India e aproape iarna, iar in Nagpur temperatura nu scade sub 25 de grade noaptea. Cel putin nu inca. Sunt curios cum va fi in decembrie. Cu toate astea nu pot purta maieu, sau pantaloni scurti, sau fuste mai scurte de genunchi pentru ca as fi asaltata de indieni pe strada, sau toti s-ar holba la mine (nu ca asta nu se intampla oricum :)) )

Niciun comentariu: